Repair Zip Guna Minyak Urut. Haha.

4/9/13





Assalamualaikum...


Dah bulan September? Dah nak habis sekolah tahun ni? Dah nak dot dot dot dot dot dot. Apa aku merapu ni? Okeylah tak apalah. Cuma nak cakap aku sedih nak habis sekolah. Aku tak nak masuk akhir tahun. Tak nak tak nak tak nak. Aku kata tak nak tak nak la. Eh, aku ingat masa boleh berhenti cakap banyak-banyak kali 'tak nak'. Giteww?


Okeylah.. Memandangkan sekolah dah nak habis pun, bag aku yang pulon pun buat hal tau. Beli susah susah lepastu dia nak cari pasal dengan aku. Nak suruh aku beli beg colour hijau pun pada pada arr. Hahaha. Mesti tak faham aku cakap apa. Okey cenggini, zip bag aku STUCK!


Aku dah cuba pelbagai method untuk fix zip bag aku ni. Cari di utube and so on. Lepastu tengok cara dia yang menyusahkan sebab kena sedia macam macam barang dan memeningkan. Maka, aku pun try lah tarik dan tolak zip tu tapi dia tetap stuck. Aku try rapatkan gigi zip tu apa bagai tapi tak jugak berjaya. Akhirnya... penyelesaiannya yang spontan aje aku buat ialah ini......


Inilah dia Minyak Herba Segar Dimaz.....


Tak rasa lawak ke? Aku ternampak minyak ni kat atas meja aku then aku terus capai dan titikkan di bahagian zip aku dan jangg!! BERJAYA! Zip aku berjalan smoothly aje. Seronok iolls tau!! Sekejap nak tulis apa yang dia tulis belakang botol tu.


Digunakan secara tradisional sebagai minyak gosok untuk melegakan sakit-sakit sendi, lemah anggota badan, mengurangkan angin yang berlebihan dalam badan dan melegakan luka-luka ringan.


Yang aku pasti di sini minyak ni bukan  untuk zip bag. Tapi untuk orang. Jadi, aku recommend lah dekat awak Minyak Herba Serga Dimaz. Dapat melegakan sakit-sakit yang dinyatakan di atas dan yang paling penting boleh melancarkan perjalanan zip yang stuck. Okey dah. :)


11 comments:

  1. jelaslah bahawa beg tuu ada masalah sendi haha lawak

    ReplyDelete
  2. AHAHA . . lawak laa . .
    Zip pun nak kena mengurut ye . .
    kena try jugak ni . . but creative laa boleh terfikir nak guna minyak urut tuu
    thnxx 4 sharing :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah dia. memang sengaja nak manja2 suruh letak minyak urut. hahaha. hah boleh lah dicuba ya.. :)

      Delete
  3. kena tambah lagi tu khasiat minyak tu kalo mcm ni.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmh tu lah. boleh melancarkan zip yang tersekat giteww. ahahak!

      Delete
  4. haha..kena selalu sediakan minyak tu takut zip bag stuck kat kelas pulak..:D

    ReplyDelete
  5. haha..comel je cik adik kite ni..akak singgah dan follow semula sini..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh? malu pulak rasaaa.. :D terima kasih kak syg.

      Delete
  6. tapi kan,,guna bedak pun jalan tau...pergi skolah,,wangi semacam je beg...hahaha...

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤