Makin Tua, Makin Galak.

10/9/13


Sekadar gambar hiasan~


Assalamualikum and hola sayangs!


Macam lawak aje rasanya kalau kata orang tua yang galak ni. Galak dengan bahasa terperincinya ialah gatal lah. Aku di sini selalu panggil galak. Jerawat galak. Budak galak. PAKCIK GALAK. Pergghh hot der pakcik pun galak sekali.


Aku cukup pelik dengan perangai pak cik galak ni. Kenapa uncle nak usha awekss dengan mata tak berkelip? Kenapa uncle nak tackle aweks? Kesian isteri uncle. Kadang-kadang tu aku tengok isteri uncle tu dah lawa dah, tapi dan lagi tu nak tackle aweks muda. Kadang-kadang budak sekolah pun jadi. PUN BOLEYYY~~


Sepatutnya waktu tua diisi dengan benda yang bermanfaat. Lalui hari-hari tua dengan amal ibadat, sebagai bekalan hari akhirat. Haa, giteww. Macam pantun pulak. Aku tengok budak muda dekat mana-mana pun tak segalak macam uncles yang galak ni. 


Bukanlah semua orang tua tu gatal. Tapi sesetengahnya sahaja. Allah dah perintah kan supaya tundukkan pandangan. Ni sometimes kalau ada orang yang tunduk kepala bila berjalan dikatanya nanti langgar tiang lah apa lah. Padahal, orang tu tau la nak jalan macam mana. 


Untuk pakciks di luar sana, jagalah pandangan. Ingatlah isteri anda yang menjalani hidup bersama-sama dengan anda hingga umur anda sekarang. Janganlah sebab makciks dah tak secomel masa zaman awek-awek dulu, pakciks nak tolak tepi pulak. Sebab itu orang kata, kahwin ni janganlah tengok cantiknya, sebab kecantikan bakal dimamah usia. Bila dah tak cantik nanti, ditolak tepi pulak. Cinta biar ikhlas yoo abe. Bukan sebab rupa. Bukan sebab harta. Giteww... :D


K k peace. Nak nyorok bawah meja sebab takut kena serang dengan pakciks. :p Just kidding~

4 comments:

  1. betul .. kdg2 pakcik2 nie lg 0ver dari org2 muda . naik seram plk ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tak pa. seram kuasa 60. hahaha. :D

      Delete
  2. memang ramai ja orang tua gayut x sedaq diri nii... menyampah ja nengok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah kak. menyampah gila smpi rasa nak terajang jeaa. hakhakhak. >.<

      Delete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤