Not In Mood

28/1/14




Assalamualaikum..


Entry ni bukan berkaitan apa-apa yang penting. Jadi, boleh baca kalau nak dan kalau tak nak no problemo. So yes, I'm not in the mood. Rasa nak buat apa pun tak ada mood. Aku ada faktor-faktor dia yang tersendiri.


Orang sekeliling yang palingggg rapat itulah yang selalu buat kita rasa tak berguna kan? Cerita pasal orang lain pong pang pong pang puji melangit depan kita. Aku sudah faham yang mereka nak kata dia bagus, aku tidak. Aku dah tahu. Tak perlu nak bagitahu sangat lah kan.


Cerita dekat orang yang kita ni tak reti itu tak reti ni macam kita memang tak reti langsung padahal tak adalah seteruk itu. Orang lain pun percaya dan tergolong juga dalam kalangan mereka ini. Yes, I'm disappointed. Janganlah buat sampai aku rasa tak berguna sangat.


And, kenapa nak minta tolong aku sedangkan mereka kata aku tak reti apa kan? Suruhlah insan yang hebat yang mereka puji-puji selalu tu untuk buatkan untuk mereka. Aku kan tak retiii.... Aku just tak faham.


And kenapa nak buat konon-konon ambil kisah pasal aku padahal ambil kisah tu ada sebab lain. Sebab takut ____________. Aku faham sangatlah. Aku tak harap pun untuk mereka ambil kisah pasal aku macam tah. Tak ambil kisah pun tak mengapa daripada berpura-pura.


Okeylah, daripada aku sambung panjang-panjang entry kecewa aku ni lebih aku stop sebab tak mendatangkan apa-apa untuk hampa. Aku rasa ini ialah entry tak berguna aku yang pertama. Kehkehkeh. Orang lain buat, aku nak buat juga sebab iyalah aku dah lama simpan. Nak juga tulis. Okey. :')



Mari terjah entry terbaru:





6 comments:

  1. Hehe. Qila baru je nak post something tu tapi revert to draft heheheh.
    Nak post jugak lah hik :P
    Sabar ye niena, orang macamtu memang wujud hehe.
    Dia memang akan ada di situ T_T
    But bersabarlah yeee <3
    Lantak diorang ah. Niena merajuk je hehehe :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang2 nak post something pun teragak2 kan. Hmmh, tapi rasanya akan buat sekali ini saja sebab dah lamaaaa sangat pendam. Nak tulis sikit saja tak mengapa rasanya kan? :) InsyaAllah kak, saya akan bersabar. Adohai, tak pandai nak merajuk, kang dikatanya mengada2 pula, lagilah tambah sakit hati. Jadi, diam sajalah.....

      Delete
  2. Ini bukan entry yang tak berguna la Niena. It's mean maybe org lain kata tak berguna tetapi ia amat berguna kepada diri kita sendiri. Sesetengah orang ia perlukan sesorang atau pun perlu bersendirian kemudian menulis seperti ini untuk meluahkan rasa kecewa...Sekurang-kurangnya Niena dapat melegakan perasaan selepas meluahkan melalui tinta... Selain itu berdoalah banyak2 agar Allah memberikan ketenangan dan kesabaran kepada diri kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga tu kak ida. Ya, lega sedikit bila dapat luahkan. Betul, kena berdoa saja pada Allah. :)

      Delete
  3. tak pe...luahkan je kat blog.sekurang-kurang nye kurang sikit beban adik tu kan..

    ReplyDelete
  4. we cannot please evrybody. biarlah dorang ckp apa yg dorang suka. kita ada family kita. kita ada Allah . Allah sayang orang yg sabar .! anis follow sini yeeee

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤