Haktuiihh!


Assalamualaikum...


Harini, aku cross-country yang real punya. Sungguh penat dan kaki sakit lah jugak. Tapi tak sakit sangat. Lepastu, kita ni kalau baru lari tak sampai sepuluh langkah pun dah feeling feeling kurus sikit atau berat dan turun sikit padahal mitos semata. Haktuiih!




Di sinilah nak dimulakan tajuk Haktuiihh itu sendiri. Tengok atas tu, jijik kan? Dengar orang buat bunyi 'PTUI' atau 'HAKTUIH' atau 'KRRRCUUIIHH'. Jijik wei jijik. Tak paham apa tu jijik? Disgusting. Paham? Kot la ada minah 'matsaleh' ke kat sini kan tak paham. LOL! No.. Joke.


Hanya dengar bunyi orang buat bunyi nak meludah pun geli, walaupun dia tak meludah. Apatah lagi kalau betul betul meludah. TUIH!! bunyinyaa... My face was like; 


Haa.. Macam ni lah. Sijibik, eh sebijik.


Ni la.. Aku tengah penat penat lari tak sampai sampai lagi sekolah kan, tetiba ada lah budak laki mana entah lari sebelah aku and PTUIH!! Whatt?? Tapi, tak lah ludah ke arah aku. Dia ludah ke sebelah sana. Aku tak tengok dia ludah tapi aku dengar je muka aku terus jadi macam di atas itu.


Elok sikit la wey, nak meludah depan orang. Even, mungkin ada orang yang tak kesah tapi kat aku serious aku rasa cam nak muntah berdarah darah dengar orang meludah. Geli wey. Cuba la bayangkan, tengah sedap meludah tu tetiba angin mai melayang ludah kat muka orang ke kan. Tapi aku rasa, benda ni tak pernah terjadi lagi kot?


Kepada spitter di luar sana, silalah buang tabiat anda. Jangan meludah di depan orang. Ada saja orang yang geli dengan kau. Memanglah, aku pun pernah meludah. Tapi jangan MELUDAH DEPAN ORANG. Faham tak? Ke tak faham? Faham bagus I Love You!

p/s: aku pun pernah ludah dan ini peringatan kepada di sendiri dan ini dari segi pendapat aku sahaja... :)


No comments:

Post a Comment

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤