Alasan Alasan Alasan

Assalamualaikum...



Dalam kehidupan seharian, terlalu banyak kita memberi alasan. Asal macam serius sangat aku tulis ni. Okey, nevermind. Alasan. Alasan untuk menutup kesalahan kita. Alasan untuk lari dari sesuatu. Alasan. Excuses.



Ada yang guna alasan untuk perkara-perkara yang tak baik. Alasan untuk menutup kesalahan lah tu. Tapi, kadang-kadang alasan itu perlu jugak. Alasan yang betul tak apa lah. Jangan beri alasan yang diada-adakan. Tak nak. Tak nak. Tak baik. Tak baik. Padahal aku pun pernah buat! Ehekk. XD



Kau pernah bagi alasan tak? Mesti pernah punya kan.



"Kenapa tak datang sekolah semalam?"


"Demam."



"Kereta rosak."



"Mak sakit."



"Balik kampung."



"ksdnvjkfnb"



Padahal ponteng. Kakaka. Macam pernah buat je? Yes. Mengaku. -Angguk lajulaju- Kiii! Kantoi lah kau. Report kat cikgu. padan muka kau.



Alasan untuk mengelak daripada benda yang tak baik itu perlu. Contohnya, kawan kau ajak kau melepak mana hala then, u should make some excuses untuk lari daripada ajakan dia tu. Itu alasan yang perlu. Right? Right? Rightttttt???



Jadi, jangan nak salahgunakan alasan. Okey? ALASAAANN!!! Enough la weyy!





Ouww! Good excuses hah!!!

3 comments:

  1. yess! btul tu, alasan utk bnd yg x baik ja prlu. btw, nice ur entry. :)

    ReplyDelete
  2. Hahaha!! Dulu suke ponteng.. Bila ingat balik alasan2 tu sume cam tak masuk akal je..hihi..
    Jom join GA dari blog Ayu..

    ReplyDelete
  3. haha kak. mmg selalu buat alasan tah apa2. smpi cikgu pun naik menyampah. :D

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤