Don't Be So Selfish

Assalamualaikum and hye salam pembuka bicara..


   Sekarang ni internet aku slow gila bapak dan kerja aku gila banyak lah. Kerja PBS jangan tanya aku erk. Aku sebenarnya busy gila nak mati. I have 2 days only to finish up my work. Bayangkan lahh.. Memang gila busy sebab nak masuk bulan 10 dah then kitorang belum habiskan PBS. Semua subject ada PBS. Memang serabut habis.



   Anyway, nak talk about SELFISH oohh.. You know Selfish? Yooww.. Not fish. S E L F I S H. Okey, whatever it is Niena.. Aku tau semua orang pun tau apa benda tu Selfish. Okey.. Ini antara yang berlaku di sekeliling aku hari ni dan hari-hari semalam dan sebelum sebelum ni lah.



   Be considerate la friendsssss... Jangan kita fikir pasal diri kita sendiri je. Orang lain pun nak hidup dan jalani kehidupan yoww. Okey. Meh sini nak bagi contoh,



   1- There is only two punchers. Okey, students berebut-rebut nak guna. Yang sorang tu dari tadi dok mintak mintak puncher dari kawan dia dan dia pun lama-lama #*#$*$*(# and says "aku dari tadi mintak kat hang puncher tu. lama dah aku tunggu ni. aku nak guna jugak". And her friend says "pasai kat hang".. <-- So SELFISH!!!! (*#$(#*$(*@(#(@#*



   2- There is only one mirror in the Bilik Jamuan. This girl tengah betulkan tudung kat depan cermin tanpa menganggu siapa-siapa pun kat situ. Yang lain, kalau nak guna please wait till your turn erk. But.. Ada minah ni tiba-tiba push the girl yang tengah tak kacau orang tengah elok elok betulkan tudung tu. And the girl says "woi.. tolak tolak apa." And the minah says "pasai kat hang". <---- SOOO SELFISHHHH!!! *#&*&*$&*&&@#*@#@#&**@#



   Whyyy? Persoalan utamanya ialah WHY? Why you should be so selfish dan tak bertimbang rasa sangat? You know? Jangan pentingkan diri sendiri yang mengundang rasa benci orang lain dekat kau. Tak susah untuk fikir pasal orang lain sama.



   Jadi, jangan lah kita selfish sangat sebab tak menguntungkan pun. Bila kita selfish, kita akan jadi tak respect dekat orang. Kenapa? Nak bagi orang rasa takut dengan kita? Macam tu? Tak takut pun dekat kau malah jadi nak tonyoh muka dalam jamban je kann.. Kalau kita ada rasa bertimbang rasa sikit pun jadi lah. They will be okay with us if we have nilai murni atau moral dalam diri. Okey?



   TU aje lah aku nak share. Bye dear. Sentiasa Love!~

No comments:

Post a Comment

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤