Cerekarama Arman

14/7/13


This is Arman and Sofi.


Aku tiba-tiba boleh terlayan pulak cerita ni. Walaupun aku baru tengok sekerat jalan lepastu rasa macam best dan aku terus tengok. Sebelum tu meh sini nak letak sinopsis dia.


Arman pergi ke bandar mencari pekerjaan bagi menampung kos ubatan ibunya yang sakit.Dia bekerja di pasaraya dan berjaya mengumpul RM2,000.Bagaimanapun dia dirompak dan lebih teruk geng Hamdan mencarinya. Malang berganda, kekasihnya Siti meninggal dunia akibat kemalangan.

Sinopsis dia macam tak best tapi tengok ceritanya boleh tahan lah. Aku rasa kesian sangat dengan Arman sebab dia sanggup berkorban untuk mak dia sampai terpedaya dengan si Hamdan (Sofi Jikan). Walaupun cara Hamdan ni cakap lepastu cara dia macam caring sangat dengan Arman tu macam tak ada apa apa tapi sebenarnya dia lah yang jahatnya. Aku serious meluat gila gila gila dengan Hamdan ni.





Bagi aku cerita ni ada diselitkan pengajaran. Apa-apa pun sedih jugak jalan ceritanya. Kenapa tetiba aku boleh stuck dengan cerita ni pun tak tau lah. Mungkin cerita ni ada aura dia tak? hehe.


Siapa yang tengok cerita ni tadi? Macam mana pendapat korang?

5 comments:

  1. tenguk juga td...benci dengan watak c hamdan tuh, suka sangat putar belitkan cerita pasal c arman.. heee...interesting juga la wayang ni..hee..salam kenl

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah itu lah kan. benci dengan watak hamdan. ya, salam kenal.. :D

      Delete
  2. Hoho . Tak pernah tengok lagi . Kena tengok nie .
    Ada beto ek ...

    ReplyDelete
  3. Layan jgak..tp syg..awek dia mati :( kalau x..mmg dh khwin..cerita pgajaran..bgus utk tgok =)

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤