Ramai budak jatuh bangunan

15/7/13


Assalamualaikum...


Sekadar gambar hiasan


Haa.. Aku nak share beberapa video yang menunjukkan budak jatuh bangunan ni. Macam mana boleh terjadi pun aku tak faham lah. Mungkin cerita dan video sebegini dah lama ada tapi nak share jugak. nak nak jugak. nak nak jugak. Saja buat gedik. :P















Aku tak faham macam mana budak budak ni boleh jatuh bangunan. Mana parents mereka ya? Sepatutnya parents tak boleh leka kan biarkan anak anak diaorang.


Banyak sangat video budak jatuh bangunan ni, tapi tak bolehlah nak share semua kat sini kan. Boleh search kalau berani nak tengok kat youtube. Hanya dihujung jari. Hehe.


Mungkin cerita macam ni dah 'basi' kata orang, tapi perkara ni akan berlaku juga berulang kali. Jadi, kita yang ada anak-anak kecik ni tolonglah jangan leka biarkan anak especially di shopping mall and hotel. Bahaya sangat. Yang duduk di apartment pun sama juga. Kalau boleh tingkap dan gril tu tolonglah kunci.


Okey, aku tak ada anak pun tapi aku rasa kesian gila dekat budak budak ni. Parents please..... jagalah kurniaan Allah tu. Memang manusia tak lepas daripada terleka tapi kalau boleh tolonglah bila bawak anak tu kita cuba sedaya upaya untuk jaga anak kita tu.


Ecewah aku buat macam aku dah ada anak. Tapi as bakal emak insyaAllah (kononnya) aku rasa bertanggungjawab. ;) 


9 comments:

  1. erkkk bhaya btol :( confirm mati..ngeri2

    ReplyDelete
  2. >.< alahai.. kesian anak2 tu.. hurm.. xnak duk rumah tinggi2..ngee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm tu lah kan. kalau boleh tak yah la duduk rumah tinggi2. hehe.

      Delete
  3. sedihnya... harap mak bapak dapat jaga dan kawal anak dengan baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. kesian anak-anak. nanti kalau dah jadi baru nak tersedar tak guna.

      Delete
  4. ar2..yer tak terpikir lak.. ramai budak2 jatuh bgunan..
    remaja pun banyak jatuh kes putus cinta..
    pasal budak nie mak bapak jenis tak takecare kot..
    budak mana tahu tempat tu tinggi ke rendah.... sedey lak tgk video tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a budak budak tak tahu pun yg kata tempat tu tinggi. parents memang memainkan peranan.

      Delete
  5. mama pun pelik. dorang biar je ker anak dorang buat sesuka hati.. biarkan anak buat kerja bukan-bukan. nama pun budak, bukan dia boleh fikir sangat pun...

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤