Baik sangat lah kau nih...



Assalamualaikum...



Cute tak tajuk aku? Cembodoh.. Sorry sorry. K kesat benao kau punya mulut. Siapa yang baik sangat tu? 'Aku hormat mak bapak aku bukan macam kau.' 'aku sekurang-kurangnya tak lah kurang hajaq macam kau.' 'kau ni tau sangat nanti dah besar jadi anak derhaka. boleh tengok dah dari sekarang.' 'kau ni dalam hati mesti cakap ini ini ini,' dan seumpama dengannya. Yang ada tanda '' tu bukan aku yang cakap tau. Ada SESETENGAH orang yang cakap pada orang lain.



Kadang-kadang kita rasa diri kita ni baik walaupun kita ni sebenarnya bukanlah orang yang BAIK pun. Baik tapi tak baik sangatttt. Tak salah kalau rasa diri dah buat benda yang baik, tapi janganlah nak compare diri kita dengan orang lain. Kita tunjukkan jari pada orang lain. Jari jari lain, tunjuk dekat kita balik.






Kita tak boleh confirm dia ni jahat ke baik ke pada masa depan. Kita tengok dia hari ni merompak, entah entah esok lusa dia lebih baik dari kita. Semua orang suka dekat dia. Semua orang puji dia. Masa tu, rasa bersalah mengata dia itu ini. Jadinya, kita tak boleh rasa kita dah tahu dia akan jadi apa pada masa depan nanti.




Okey, bukanlah maksud aku semua orang yang tak baik hari ni esok lusa dia confirm akan jadi baik. Cuma, aku just nak cakap yang tak elok 'meneka' apa yang akan terjadi pada seseorang tu pada kemudian hari. Manusia boleh berubah lah bang akak mak abah semua.



Kita tak tahu okey apa yang ada dalam hati dia. Kita tak boleh tengok dia lepastu kata dia cakap benda buruk buruk dalam hati dia. Aku pernah berhadapan dengan orang yang rasa diri lebih baik dari orang lain. Dia rasa diri baik dan dia comparekan diri dia dengan orang lain. Macam aku cakap tadi lah, nak rasa diri baik tak salah tapi jangan compare diri dengan orang lain. Dah jadi macam riak pulak.



JANGAN BEZAKAN DIRI DENGAN ORANG LAIN. "AKU BAIK. BUKAN MACAM KAU DOT DOT DOT". <-- TAK MAU CENGGINI LAH FRIEND...

2 comments:

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤