Seorang je anak perempuan? Tak ada kawan la?

Assalamualaikum...




Kau buang tebiat ke apa pukul 3 a.m macam ni update entri? Sawan gamaknya? Oh tak adalah. Aku belum sawan lagi okey. Aku baru je telan Nescafe secawan so mungkin tak ngantukz lagi. Aku rasa tak nak tidur lagi, sebab tu yang otak aku hantar message suruh update entry. Hehehe.






Anak siapa ni? Rasa macam eii! Nak cubit cubit pipi dia. Comel gilak kau! XD




Sini nak bagitahu. Aku je sorang anak perempuan dalam adik beradik. Tak ramai pun adik beradik aku. Hanya 3 orang. TAPI, aku bahagia. Kewkewkew. Rasa okey okey je hanya ada tiga orang adik beradik ni. Tak ada apa apa masalah pun. Yang tikam lidah tu biasalah. Tapi main main aje la. Tak keluar la 'bastard', 'bitch' semua tu. 



Kadang-kadang bila pergi rumah kawan parents aku, especially kawan lama diaorang yang kenal parents aku since parents aku tak ada anak lagi. Mesti lah tanya kan? Anak ada 3 ni je? A'ah. 3 ni je. Ni sorang je perempuan? A'ah. Ni sorang je. Tak ada kawan la???



Okey, aku sangat rasa 'apakah????'. Apa maksud 'tak ada kawan la' tu? Untuk pengetahuan, tak ada istilah 'tak ada kawan' dalam kehidupan aku dengan family aku. Maksudnya, aku happy bila aku sorang je anak perempuan. Aku tak ada lah pulak nak rasa boring ke apa. Aku bersyukur dikurniakan keluarga, adik beradik serta diri aku yang telah Allah kurniakan. Alhamdulillah.



Kenapa aku perlu happy sebab aku sorang je anak perempuan? Sini nak bagi contoh.

a) aku tak rasa jealous

maksudnya dekat sini, contoh la aku ada adik beradik perempuan yang lain. then, dia lawa gila. lepastu mestilah aku akan rasa woarhh. kenapa dia lawa daripada aku? right? lepastu, kalau dia dapat apa apa then aku tak dapat mestilah rasa jealous jugak kan. jadi, ada kakak/adik perempuan ini boleh menyebabkan aku jealous. memang lah aku pun pernah rasa jealous dengan abang-abang aku kadang kadang. tapi aku yakin jealous dekat laki lain daripada jealous dekat perempuan. ada paham? tak paham, paham pahamkan sendiri.


b) aku tak perlu nak share barang aku dengan dia

okey, bila ada barang (apa apa barang sekalipun lah) yang pasti mestilah perempuan punya kan? aku tak perlulah nak kongsi dengan dia. bila ada adik beradik lelaki je, tak perlulah kongsi barang tu sebab laki tak suka barang perempuan dan laki tak pakai pun girls' stuff.









Dan last sekali aku nak tulis adalah, aku bahagia jadi diri aku sekarang ni. Dikurniakan keluarga macam ini. Dijadikan sebagai diri ini. Ada parents yang aku ada sekarang. Alhamdulillah. Apa yang Allah beri pada kita sekarang ini adalah yang terbaik. Allah sentiasa memberi yang terbaik untuk hambaNya. Jadilah hamba Allah yang sentiasa bersyukur. Mungkin Allah tak beri itu kepada kita sebab, kalau kita diberi itu kita mungkin akan jadi orang yang riak, sombong, bongkak contohnya.



Okeylah, nak tidur dah wey. Aku rasa panjang gila aku tulis tak? Tu pun kalau ada orang baca. Kalau tak ada, aku syok sendiri. K,fine. Dah dah. Assalamualaikum.

5 comments:

  1. weyyyyyyhhh,comell nya baby tuuuu :D aiihh geram sya tinguk baaaaaaa :D

    ReplyDelete
  2. Sama la , sy pon ank pmpuan sorang lam kuarga !
    Setuju ngn pndapat awk !

    ReplyDelete
  3. @Miesz Nurul :D best kan jadi anak perempuan sorg. :D

    ReplyDelete
  4. @haen farra comel gila kan. klu ada depan mata dah lama gigit2. :)

    ReplyDelete
  5. Err. Adik beradik tu rezeki. Jealous tu memang sentiasa ada. Sharing adalah baik. Tapi takpe. Menjadi anak tunggal perempuan pun bole. Tapi tempat luahan dekat seorang kakak atau adik perempuan tiada. Hanya luah dekat Mak. Btw, ada ramai siblings sama jantina dengan kita pun best.
    Dan menjadi anak tunggal, dapat semua. Huu.

    *satu satunya anak perempuan yang belum kahwin dalam adik beradik. Kena jaga saje kita ni haa.

    Thanks comment blog akak. Terbanyak pula celoteh akak di sini. Huuu :)

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤