Eh, aku tomboy. Suka hati aku lah!

Assalamualaikum...


Haa kau! Niena kau tomboy? Hahhh? -pengsan- No lah. Not me. Aku perempuan tulen ok. Tak ada la cop TOMBOY kat dahi aku yang licin berseri ni siap ada nur lagi kat dahi. Muntah cepat sekarang! Bukan main lagi kau puji melangit diri kau tu. Ingat bagus ke kau ni niena???? Shhh!



Okey, sebenarnya aku nak tulis pasal tomboy. Lek la sesiapa yang perangai ter'laki' sikit tu eyh. Bukan nak salahkan korang if korang tomboy sekalipun. Di sini, sebenarnya aku nak cakap pasal sesetengah tomboy yang tak reti respect dan buat macam dunia ni kau sorang saja yang punya. *wehh. asal ni wehh. pada arr nak cakap pasal tomboy pon. jangan hina tomboy derr.



Straight to the point, sebenarnya aku bukan nak hina tomboy. Di sini, tak ada langsung aku nak menghina atau pandang rendah pada anda-anda yang tomboy sedikit atau tomboy luaran dalam soft macam gula-gula kapas. Sebenarnya, tertimbul pulak isu tomboy dekat kepala aku tadi lepas aku tengok cerita Cinta Halal. Sila tengok kalau tak tahu. Best best. Fathia pandai lakon. *promot kejap.







Okey, sebenarnya suka hati kau lah kan. Kau nak tomboy ke apa. Masalahnya bila kau tomboy kau kena ingat jugak yang dunia ni ada orang lain. Based on my experience kennn kennn kenn, tomboy tak ada salah apa-apa cuma ada seorang perempuan ni dia agak kasar dan boleh dikatakan tomboy ya.



Sila namakan dia 'girl' sebab memang dia girl pun kan. Girl ni dia memang tak tahu kenapa dia ni suka mencari pasal dengan aku. Mungkin ada la tu yang dia tak puas hati dekat aku. Tak reti la aku nak fahami dia ni. Anda anda dan awak dan kau serta kamu juga you sila jangan marah saya. Saya cuma nak timbulkan isu respect yoww! RESPECT.




Sila maafkan aku sekali lagi. Jangan salah faham dengan entri ni. Aku cuma nak beritahu, even kau berhati lelaki dan berhati keras macam mana sekalipun, silalah sedar perasaan orang. Kalau kau feel kau laki pun sila hormat orang lain sebab laki hormat orang. Betul tak? Betul tak? Tak boleh lah 'eh, aku hati lelaki okey! so, suka hati mak ayah tiri aku lah erk.' No! no! no. CANNOT baby! Mana boleh cenggitu. 



Jadi, di sini aku tak salahkan tomboy. Aku cuma teringatkan girl itu dan nak ingatkan korang, awak semua, kalian tentang respect. Macam yang aku cakap dekat SINI. Peace peace tak mo salah paham k?




 Tomboy sebenarnya ramai kawan dan baik. Last sekali, aku nak mintak maaf kalau entri ni ada menyinggung tersinggung perasaan anda anda anda dan entri ni agak kasar menusuk kalbu. Sila maafkan jika saya tersalah. v.v :D Panjang betul kau tulis sampai penat hati nak baca ye. Shurry. 





2 comments:

  1. tomboy artinya lincah dan hiperaktif yang positif

    ReplyDelete
  2. sy lelaki.. brkwn dgn tomboy best.. sbb dorang xbyk kerenah dan understanding.. =)

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤