Bulan Ogos dan Keinsafan...

1/8/13



Sedar tak sedar dah masuk bulan 8 dan ramadhan ke 24 dah pada waktu aku menaip ni sekarang. Sekejap sangat masa berlalu. Rasa macam baru semalam je masuk ramadhan yang pertama. Aku rasa ramadhan kali memberi makna untuk aku, insyaAllah.





Bersyukur lah kita sebab Allah masih panjangkan umur kita hingga kini. Sekejap sangat masa berlalu, macam tu jugak lah umur kita yang semakin meningkat ni. Aku kalau boleh tak nak masuk tahun depan. Nak stay tahun ni aje. Tapi nak buat macam mana, waktu tak akan menunggu kita dan tak akan berhenti walau sesaat cuma, ecewah aku. Hehe. >.<


And talk about keinsafan. Seriously bila kita pergi majlis ilmu, pergi ke masjid, bila dengar tazkirah barulah terbit keinsafan tu dalam diri ni. Sebab tu we should go to masjid, majlis ilmu, and semua yang memberi keinsafan ni supaya diri kita ni sentiasa rasa beringat sikit. Kann?




Kekadang kita manusia ni, sekejap aje rasa insaf tu. Lepastu beberapa minit lepas tu, hilang. Lesap. Lupa. Itu yang dirisaukan. Semoga kita sentiasa beringat lah terutama sekali bulan Ramadhan yang mulia ni. Ini semua untuk remind diri aku sendiri yang serba kekurangan, hamba yang kerdil ni kan. :')


Okeylah, takmaulah serious manjang aje entry ni. Aku nak habaq yang aku lapaq laksa la. Padahal beberapa hari yang lalu dah makan laksa, tapi lapaq lagi. Ehehe. Mengada-ngada tara ni nohh... :P

Slrrrpppppp!!! Mak, belanja saya laksa satu! :D

4 comments:

  1. Betul tu.. bulan pose lepas je teraweh dgr tazkirah.. kenapa kita rasa insaf pabila mdngar tazkirah.. coz diri kita masih ada "iman"

    ReplyDelete
  2. Yes! Betul tue.. Biasa sangat tngok orng insaf skejap2.. Rasanya, mungkin kena bagi taskirah setiap hari, setiap jam, setiap minit, setiap saat dan setiap detik kot.. Tapi, kita manusia memang selalu macam tu.. Takde manusia yang boleh lari dari berbuat jahat.. :)

    ReplyDelete
  3. well i thought lg better kita tetapkan diri kita to mendapat sesuatu before we go to takzirah etc. maybe bila kita dah set our mind, inshaAllah we shall get something and betul-betul insaf. amin =)

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤