Lelaki Membebel Itu Annoying

4/8/13


Assalamualaikum..


Membebel? Bukan sesuatu yang asing lagi dalam kehidupan kita. Biasa sangat dengan bebelan ni, dan bebelan itu sesuatu yang menjengkelkan. Biasa membebel ni akan disuaikan dengan kaum ibu ataupun perempuan kan? Tapi, selalunya bebelan kaum ibu ni membawa kepada kebaikan. Tetapi, biasa tak berhadapan dengan kaum lelaki yang suka membebel?


Rasa nak buat cenggini je bila dengar lelaki membebel. Tapi kalau buat macam ni, lagi teruk kena bebel.


Aku rasa bila lelaki membebel, sangatlah buruk dan tak patut sebab biasanya lelaki dianggap sebagai cool dan tak macam perempuan yang suka kelam kabut dan sikit-sikit membebel. Bila perempuan membebel, aku tak kisah sangat. Bukan aku racist, cuma aku rasa macam tu. Kadang-kadang ada jugak yang aku berpihak kepada lelaki, jadi aku tak bias. :P


Lelaki yang aku jumpa ni kan, dia ni setiap masa kalau boleh perggh mulut. Macam murai tercabut ekor, macam bertih jagung, macam tebuan yang mengamuk sebab sarangnya dijolok. Nampak tak betapa annoying aku bila berhadapan dengan kaum adam yang membebel dia kalah minah propa, kalah mak datin dan kalah mak nenenk moyang. Boleh lihat betapa teruknya kan?


Aku tahu dia membebel bila ada orang buat salah, tapi kadang-kadang kita rasa benda tu tak salah tapi dia nampak macam salah ataupun mungkin dia ni selalu apa benda orang buat semua salah. Mungkin kalau kesalahan kecil tu, tak patutlah nak membebel. Cool lah, janganlah gelabah tak tentu hala sebab nanti diri sendiri yang penat, dan orang lain benci dekat awok. Ini peringatan untuk aku sendiri jugak sebab aku pun selalu membebel.


Jadi untuk pakcik, abang, datuk dan yang bergelar lelaki di luar sana, awak janganlah membebel selalu selalu sebab lelaki membebel itu annoying. Kalau orang buat salah awak tegur lah elok-elok, kalau awak ambil cara membebel tak akan menyelesaikan problem. Kita lelaki, kena maintain cool. Tak macho arr membebel. Apa barang membebel? Macam maknyah pulak. Eh, baru perasan 'kita lelaki'? Tak, awak lelaki. Hihihi.


Membebel itu perkara biasa, tapi boleh bernanah telinga orang yang mendengar. Tapi untuk kaum ibu yang membebel, aku rasa kita patut dengar sebab bebelan dia itu penuh dengan nasihat. Ibu membebel untuk membawa kepada kebaikan. Tapi untuk kaum selain kaum ibu janganlah membebel tak tentu hala, tak ada arah tuju. Dah bukan one direction, tapi bercabang-cabang pulak direction bebelan kita tu. Kalau lebih daripada one direction bebelan kita, tolong jangan membebel. Termasuk aku sekali lah ni.


K dah. Bye. Untuk lelaki, jangan marah aku. Sebab diri awak sendiri pun tak suka kan kalau ada orang yang membebel tak berarah ni?

11 comments:

  1. Haha. So true. Kalau lelaki membebel memang rase annoying giler. Kalau girls tu normal lah kan.hehe

    ReplyDelete
  2. btul tu. x suke llki membebel >.<

    ReplyDelete
  3. bila lelaki membebel rasa nak jerit kuat2 suruh STOP!!hahaa:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul. setuju tu. hehehe. nak jerit kuat-kuat biar dia tersenyap. hehehe!

      Delete
  4. guy kalau dpt membebel kalah mak nenek uolls. haha =D

    ReplyDelete
  5. haha..tw xpew..dulu time f5 ad sorang mber lelaki yg sgt suka mmbebel kt dlm kelas..sakit telinga woo..mnde2 keck pon nk mmbebel..but now dah hbs skolah so xde laa dgr dye mmbebel lg..hehe..btw..dye tu aww cket..hehe..sy xbuka aib org yea sbb sy xmention apa nama beliau sekian3.. :D

    ReplyDelete
  6. Ada sorang budak sekelas saya ni, orang panggil dia moyang sebab dia suka membebel. =.=" saya sendiri tak suka dia.

    ReplyDelete
  7. Mmg la annoying dpt laki mcm ni...boring bosan semua ada..lelaki ni ciri dye rilex ngan cool je..arghhhhh..dh la kuat membebel..suka merajuk pulak..angin je tgok..

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤