Gigitan nyamuk boleh bengkak sampai 228 KG.

11/6/13


Assalamualaikum...


Haa nak cerita sikit ni, haritu masa nak balik dari kampung aku ada singgah toilet dekat station minyak ni untuk ke toilet. Lepas tu, lepas masuk kereta aku perasan kaki aku macam ada bengkak gigitan nyamuk. Aku pun buat dek aje.


Selalunya bekas gigitan nyamuk ni dia akan hilang dalam beberapa jam atau minit aje kan? Tapi gigitan aku ni dah berhari-hari woi! Sampai bengkak and macam berair. Aku takut jugak. Entah betul ke idak kena gigit nyamuk or what. Dia macam gatal and pedih pedih sikit bila pegang. Tak tahu benda apakah ini. Adakah bisul? Waahaha. '_'


Haa yang bengkak sampai 228 KG tu bukan aku yang kena lah. Ada seorang perempuan yang namanya Sophia ni haa. Badan dia boleh bengkak sampai cenggitu hanya sebab kena gigit nyamuk. Aku rasa mesti dah baca pasal ni tak? Okey, aku malas nak copy entry tu. Kalau nak baca jugak boleh tekan SINI.


:O




Kaki dia bengkak dan dia stress dan dia makan banyak banyak sebab dia boleh hilangkan stress dia melalui makan, maka dia jadi semakin besar. Haa gitulah. Aku takut kaki aku boleh bengkak sampai 300 kg pulak ke? Ouh, minta dijauhkan!

3 comments:

  1. Sebenarnya bukan nyamuk punca utama penyakit kaki bengkak melampau ni, yang dikenali sebagai penyakit elephantiasis, tapi disebabkan oleh bakteria yang hidup dalam nyamuk tu,dikenali sebagai parasit Nematoda ;)

    More info, vist here http://tieysmilez.blogspot.com/2013/02/animalia.html

    ReplyDelete
  2. Power gila nyamuk tu. Tak pernah tahu pun pasal ni. Ingat perempuan tu obes. Huhu~ =.="

    ReplyDelete
  3. hahaha lek ah dek.. xde nya sampai 300kg. 500kg adelah kot ahaha k jkjk

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤