To: Dearest Friends. From: Husnina Ariffudin

19/9/13




Hai sayangs. Entry ni umum. Untuk semua. Semua yang bergelar kawan.


Seronoknya bila berkawan. Hidup terasa lebih bermakna bagaikan sinar mentari yang memancar menambahkan keindahan alam. Rahsia... Ketawa... Kecewa.. Semua boleh diceritakan bersama..


Persahabatan yang terjalin entah bila, mewujudkan rasa sayang yang mendalam. Terasa sukar dan sesak bila ada yang berpecah dari kumpulan kita. Bila bertemu dengan yang lain, tidak lagi diendahkan sahabat ini. Terpaksa... hanya terpaksa sahabat ini memendam rasa kecil hati apabila diri tidak diendahkan lagi...


Memang salah sahabat ini apabila berbicara tentang keburukan kamu. Tetapi, salah siapa? Sedarkah kamu? Sahabat ini tidak akan berbicara tentang keburukanmu jika bukan kamu yang 'memaksa' untuk sahabat ini bicarakannya. Mungkin kamu tidak sedar...


Sudah lama sahabat ini pendam rasa kecewa, apabila tiba masa... Terluahlah semua. Jangan.. Jangan kamu marahkan sahabat ini apabila ia berpunca dari kamu sendiri.


Kalaulah kamu tahu, sahabat ini terlalu menyayangimu. Selalu merinduimu jika tidak melihat wajahmu. Tetapi kecewanya sahabat ini apabila kamu tidak menyedari. Habis, selama ini kamu fikir apa? Sahabat ini hanya berpura-pura? Apa yang kamu lihat, itulah dia sahabatmu. Apa yang sahabat ini katakan, itulah kebenarannya.


Sahabat ini terlalu berharap, tolong... Tolong jangan kecewakan sahabat ini. Sahabat ini hanya ingin bersama kamu hingga tibanya waktu perpisahan sebenar. Hanya seketika sahaja, minta bertahan dan pimpinlah tangan ini untuk melangkah bersama-sama. Jangan kamu lepaskan tangan sahabat ini untuk bersama yang lebih baik.


Jika tidak senang dengan sahabat ini, bimbinglah! Jangan kamu tinggalkannya sendirian tanpa sahabat ini tahu apa silapnya? Jangan kamu kecewakan sahabat ini. Persahabatan kita, sahabat ini TERLALU SAYANG....... :')


Haa.. Faham tak maksudnya? It's just spontaneous. Aku pun tak tahu apa yang aku tulis. Tapi temanya aku rasa sebab persahabatan yang terjalin tapi lepastu salah seorang daripada kumpulan tu pergi kepada orang lain yang dia rasa lebih baik untuk dia berkawan. 



Sesiapa sahaja yang bergelar kawan dan boleh dikira macam bersahabat baik tu, janganlah tinggalkan kawan-kawan hampa macam tu ja. Nampak kawan lain terus lari kat kawan lain tu. Yang kawan dalam group ni buat tak endah aja bila dah ada kawan lain tu.


So.. aku rasa faham lah kot ya? Aku merapu aja kat atas sana tu sebab malas nak tulis huraian panjang-panjang. Biar hampa fikir sendiri maksudnya. Ecewah.. :D


4 comments:

  1. ok sis faham maksud dya . . tuju dekat seseorang ke ni syg ? hehe apa2 pon sis doakan semoga persahabtan yang terjalin ni akan terus berkekalan dan masing2 perbetulkan mana betul dan salah . . ;)

    ReplyDelete
  2. Lia faham :) Nice entry akk.. Sebab sahabat gembira, senang dicari, sahabat menangis, uskar dicari :)

    ReplyDelete
  3. paling sedih klu dpt fren yg back-stabbing.. sobsobsob

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤